Civilization - The Boardgame

Länge sen man skrev nått här nu, mycket länge sen.
Känner att det är dags nu, speciellt efter en mycket trevlig fredag-lördag i goda vänners lag. Fredagen började iofs med lite jäkt på stan när jag sprang omkring på olika banker och snackade. Men när kvällen närmade sig så bestämdes det att det vi skulle lira Civilization - The boardgame. Väldigt väldigt länge sen vi lirade det nu och man hade nästan glömt hur roligt det är. O hur lång tid det tar med för den delen. Fredde, Sköld o Harrysson skulle bli mina kombatanter. Fredde och jag hade ju spelat det innan men Sköld o Harrysson skulle ju lära sig reglerna vilket inte är nått man gör i en handsväng. Efter 1,5 timmes regelgenomgång så startade vi. Sen var det politik, krig, pakter och skratt för hela slanten. O en massa kaffe förståss. Vi pausade och plockade ihop spelet kl 05.30 och bestämde att vi skulle fortsätta en annan dag det stod ju nämligen Go cart på schemat dagen efter. En go cart jag gärna inte pratar om...guldet stannade iaf inom familjen.


De olika tidsåldrarnas infanterister.


Spelplanen är GIGANTISK!

Kommentarer
Postat av: en som såg

ryktas om att någon blev varvad i finalheatet?

2008-07-07 @ 23:36:43
Postat av: Martin Sköld

haha...jag bekräftar varvningen.

Men snart är det retur, men då jvlar går vi på folkrace.

2008-07-08 @ 00:05:03
URL: http://www.mskold.com
Postat av: Micke J

JAAAAAAAAA folkrace lär vara grymt!

2008-07-08 @ 15:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0